Susnet

2007-09-02

Blöt tur på Råberget

I dag blev det en tur kring och över Råberget och i motsats till gårdagens myspys i solen så regnade det mer eller mindre hela turen. Magnus hade en cykelsugen morbror på besök så jag bytte från semislicks till vettiga stigdäck på min Marin hardtail och lånade ut. Trots ovan cykel och ovana med flatties körde Mats på bra. Det gick riktigt segt på den mjuka blöta marken och det var halt som f-n på rötter, stenar och framför allt hällarna. Det var riktigt svårt att ta sig uppför det branta hällpartiet (22/34 säger en del om lutningen) upp mot vindskyddet på Råberget då det hela tiden var en kamp mellan tillräckligt mycket kraft för att ta sig upp men inte för mycket så att bakdäcket släppte. Under gårdagens torra tur körde jag fastclippad med Mallets på hojen men insåg att det skulle vara riktigt halt i dag och bytte till flatties. Till dem tog jag fram ett par sällan använda 661 Dually vars högre skaft går upp ordentligt i regnbrallorna. Det blev dagens andra övning i att halka omkring! Jag har tydligen blivit totalt bortskämd av greppet i Five Ten-skorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar