Susnet

2008-01-21

Uppdatering Fox Float vinterpackningar

Sen senaste inlägget har det har varit dåligt med "riktig" skogscykling på grund av jobb, snö, kyla, renoveringar och annat bjäfs. Till och från jobbet har jag i alla fall cyklat som vanligt. Dit på morgonen, hem för lunch, dit igen och så hem på eftermiddagen. Sammanlagt blir det 10-15km beroende på om jag tar närmaste vägen varje gång eller njuter lite stig. Efter en och en halv månad av det och i övrigt sparsamt med stigcykling kan jag i alla fall konstatera att det "cold weather air sleeve service kit" jag servade Fox Floaten på S-Works Enduron med funkar ypperligt. Temperaturen har varierat från några plusgrader till sjutton kalla och det har varit noll problem med luftförlust och inget stuck-down mumbojumbo. Nu fungerar alltså min favoritstigcykel även hela vintern. Tumme upp!

2 kommentarer:

  1. Inga problem med sticktion i plusgrader då?

    Svårt att göra luftdämpare som tätar bra utan att gå tungt.

    SvaraRadera
  2. En något sen uppföljning :-)
    Jag märkte inte av någon ökad stiction i normala temperaturer. Men jag har ju å andra sidan inte jämfört sida vid sida...

    SvaraRadera