Susnet

2008-07-14

Redig stigtur

I dag kom ogami-Olov på besök från Luleå och han, jag och Macke-Mattias körde lite av Eliasleden i Svensbyn. Det höll på att inte bli några bilder den här turen heller. Inte beroende på att jag inte kom ihåg/orkade fota utan att min trotjänare SE k750i drabbades av "white screen of death" :-/ Försöken att flasha om den med SEUS har varit fruktlösa, den vill inte vakna till liv. Till slut lyckades jag i alla fall få ut de bilder som togs innan luren dog.
Nåväl, när jag och Mattias körde för att hämta Olov på Frasses hällregnade det och jag trodde turen skulle bli mer av dödsmarch på grund av kombinationerna stenhällar/regn och spångar/regn. Men när vi kom till Svensbyn klarnade det upp och solen sken.Att ta sig upp på Mellanberget är hårt arbete delvis med cykeln på ryggen men utsikten mot Mjösjön/Kocksjön går inte av för hackor. Markerat med rött är stigen som vi snart kommer att bomba nerför :-)Olov njuter i solen medan Mattias tar sig över bron mellan Mjösjön/Kocksjön.
Och där var det slut på bilderna...
När vi tre timmar efter starten kom tillbaka till bilarna var i alla fall jag hyfsat slut i precis hela kroppen tack vare den minst sagt utmanade terrängen. Gött!
Tack för det trevliga sällskapet Mattias och Olov!

1 kommentar: