Susnet

2009-07-05

Kvällslig stigtur på Eliasleden

Jag och Magnus trotsade myggen och gav oss ut till Svensbyn för att köra Eliasleden på kvällen. Vi startade från Kocksjön kring 18:35 och började direkt trampa/bära upp mot toppen på Mellanberget. Därifrån åkte vi ner på hällarna mot Larssonsberget och sedan "knuffdownhillbanan" ned mot sundet och bron över Kocksjön/Mjösjön. Spångeldoradot runt Djuptjärnen och Vitsjön höll sånär på att kosta mig en bakväxel när bakhjulet åkte ner mellan plankorna på ett ställe. Det är otacksamt när de lagt plankorna 1.01 däck isär... Färden upp på Rörmyrberget gick bättre och med mindre gång än vanligt och när jag sedan lyckades forcera hela den steniga nedfarten tillbaka mot Kocksjön utan oplanerade stopp började jag skratta för mig själv mitt i skogen :-) Efter 1:50 var vi tillbaka vid bilarna och jag kände mig oförskämt fräsch trots nästan två timmar av till största delen oerhört teknisk cykling. Magnus tog en bild med min mobil på väg upp på Rörmyrberget men jag var som synes för snabb för en skarp bild ;-)

1 kommentar: