Susnet

2009-10-24

Grå tur på Råberget

Idag blev det första riktiga skogsturen sen tokvurpan i Åre. Det här är den koncisa bildberättelsen. Håll i hatten!

Att det var gråmulet kunde jag se själv och Helmut upplyste mig om att det var någon enstaka kallgrad. Fin dag för en cykeltur alltså!

Mmmmm vilken dag! Som det var varmt och skönt över fälten!

This is how we roll in Piteå...

Mycket bättre i skogen dock. Och vackrare framför allt.

Hällarna upp mot vindskyddet på Råberget var helt omöjligt hala. Under rimfrosten dolde sig isglasering så det var bara att ge upp och gå i kanten. Nesligt.

Vindskyddet = snickers time.

Stökigt därifrån jag kom...

...och än värre dit jag ska.

Samma princip. Bakåt...

...framåt.

Frusen sand formade miniberms under däcken på vägen ned :-)

Inte en enda badare i sikte vid Hammenviken konstigt nog. Bryggan var svinigt hal!

Fin!

3 kommentarer:

  1. Tjusigt!

    Snällt av marken att göra berms åt dig medan du åker. :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det var mycket omtänksamt måste jag säga. Det känns som om jag måste vara returnera omtanken nästa gång jag är där. Chokladlåda?

    SvaraRadera
  3. Här har regnet precis upphört strila... :(

    Äh, det där berghällarna såg ju inte så farligt hala ut! ;)

    SvaraRadera