Susnet

2007-07-31

Förbättrade flattisar

Mina Knucklebone Drive Mag behövde en omfettning. I stället för att skruva isär dem och hålla på och kladda och tappa lösa kulor överallt varenda gång så har jag fixat smörjportar a'la DMR V8 på dem. Jag monterade isär dem och borrade helt enkelt igenom pedalkroppen mitt längs axeln med en 3mm-borr och gängade det M4 så att en vanlig greppskruv kan skruvas i. Nu är det bara att skruva ur greppskruven, trycka i fett med spruta tills det gamla tränger ut vid axeländarna och sedan skruva dit skruven igen. Det tog längre tid just den här gången men alla följande gånger kommer det gå sketafort. Behöver jag säga att jag är rätt nöjd med mig själv just nu? ;-)

1 kommentar:

  1. Törner har små fina grease-ports alá Manipoo. Du får stoppa dit sådana istället för greppskruvarna så behöver du inte ens skruva bort dem först. :D

    SvaraRadera