Susnet

2007-12-16

Snabbis

Nej, inte en sån snabbis, det här är en cykelblogg för bövelen. En kort snabb tur i skogen är det som avses. En timme i halvdunklet mitt på dagen blev det och halt var det. Jag missbedömde isläget i skogen totalt och gav mig ut på Enduron med Nobby Nic runt fälgarna.Endor 10 minuter efter start straffade det sig... Däcken halkade till i rätt hög fart och då det är tajt mellan träden smällde jag vänster hand i ett träd och synade sen isen. Jag fick ner farten rätt mycket innan marken anföll mig så det blev inte så farligt utöver en rejäl bula på underbenet eftersom jag på något vis fastnade i cykeln. Där det inte var isigt var det perfekt underlag för vintercykling, stenhård snö med greppig sandpappersaktig yta. Det märks att det närmar sig midvintersolstånd, solen orkar knappt över horisonten och det är aldrig riktigt ljust. Det är nästan så månen lyste lika starkt som solen...

1 kommentar:

  1. Hoppas handen klarade sig också, antar det när du inte nämner den.

    Det är fantastiskt vackert när det är kallt och solen står lågt, varma färger och monokroma skuggor.

    SvaraRadera