Susnet

2008-05-01

Blöt vårtur i närskogarna

Sämsta tiden på hela året för cykling här omkring börjar vara över nu. Från det att snön börjar tina tills den är borta går det i princip inte att cykla i skogen eftersom det är som att mosa fram i en halvmeter sorbet. Den sörlänning som tror annat är välkommen att prova nästa vår :-) På grund av detta naturens cykelstopp var det drygt tre veckor sen jag hojade i skogen innan i dag. Abstinensen var med andra ord rejält svår!I alla fall gav jag mig ut på vinst och förlust för att kolla snö- och vattenläget i skogen i närområdet. Jag blev positivt överraskad då det inte är mycket snö alls kvar. Jag fick mig en fin cykelfix och mår riktigt gött nu :-)Det var även premiär "på riktigt" för nya bakhjulet med Nuke Proof navet. Inget revolutionerande men trevligt med 30 POE och lagom högljutt. Mycket trivsamt faktiskt. Om det visar sig hålla ihop och tätt blir det fler hjul med det navet.

1 kommentar:

  1. Verkar ju heöt värdelöst att bo så där långt norrut. Här har vi trampat runt bland vitsippor rätt länge nu...

    SvaraRadera