Susnet

2008-12-31

Summering

Årets sista tur på årets sista dag blev vindpinad och kort. Med vindar uppemot 15 m/s i byarna var det lite grinigt faktiskt. P2an utan dubbdäck var inte heller riktigt rätt på blankisen...men det var skönt ändå att komma ut en stund.


2008 har bjudit på lite av varje. Några hög- och lågvattenmärken i ingen speciell ordning alls:
  • Lo lärde sig cykla. Först springcykla och sen "på riktigt" med pedaler. Det var hur kul som helst att få vara med och hjälpa till och jag ser mycket fram emot fortsättningen.
  • En saftig muskelbristning efter en vurpa under säsongspremiären på Kanis höll mig stilla flera veckor. Blääää är det bästa jag kan säga om det.
  • Många mulliga stigturer i och omkring Piteå har avverkats. Både ensam eller i sällskap med Magnus, Mattias och Olov. Tack för det trevliga sällskapet allihop!
  • Den traditionsenliga (kan man väl nästan kalla det efter 5:e året i rad?) resan till Åre var som alltid trevlig. Den avnjöts i gott sällskap och avslutades på bästa tänkbara sätt med en fantastisk knufftur på Väliste.
  • Jag har i omgångar i princip rationaliserat bort framväxlar från cykelbeståndet. Enda hojen som nu har mer än nio växlar är SX Trailen.
  • En riktig downhillhoj införskaffades.
  • Magnus och jag tog en långhelg i ett höst-vackert Hemavan. Det ska definitivt göras om!
  • Jag deltog i min första cykeltävling någonsin! Hur kul som helst tack vare alla sköna ö-vikare. Det blir absolut fler resor dit.
  • Precis som förra året har den mesta cyklingen nog skett till/från jobbet. Men som vanligt så är det skogscykling som gäller till jobbet. Bättre än alla lyckopiller i världen :-)

Gott Slut och Gott Nytt År alla bloggläsare!

2 kommentarer:

  1. Oj, summeringar verkar vara poppis bland oss Happybloggare.

    Att ungarna lär sig cykla, eller göra någonting annat svårt, är stort. det kan få vilket hårt fadershjärta som helst att mjukna.

    Gott slut och gott nytt år på dig Micke!

    SvaraRadera
  2. Gott Nytt År Micke!

    Åre var som vanligt en höjdare, drömmer mig tillbaka till de dammande stigarna titt som tätt.

    SvaraRadera