Susnet

2007-04-22

Kroppsarbete

Nu när snön försvunnit har byggandet börjat på lekplatsen. Trots att ha slitit ut allt ur ett badrum (och jag menar allt: belysning, tvättmaskin, torkskåp, rostfri bänk med ho, handfat, toalettstol, duschgrejer, element(!), taklister och all våtrumsmatta) och målat taket fanns ork över till att fixa lite på en av linjerna medan Lo sov lunch. I går sågade jag ner lite småträd som var i vägen (länge leve Fiskars ficksåg!) vilket gav ett mycket roligare flyt och möjlighet att hålla ordentlig fart i det första (naturliga) hoppet. I dag skottades ett avslutande hopp upp och tillhörande landning formades till. Att skotta ur en berm som leder ner mot hoppet gick däremot sämre. Solen hade inte kommit åt att värma där så tjälen satt fortfarande. Det hade säkert gått om jag haft en riktig jordspade men med min plastspade ville det sig inte alls. När jag testade köra första gången saknades det både fart och läpp på hoppet och jag landade kort. Ouch. Läppen fixades till med mer jord och då blev det bättre men ordentlig fart blir svår att få med sig innan den där bermen kan fixas. Det kändes som att hoppet ska bli mycket större/brantare och även längre givet vilken superb landning som finns men orken och tiden tröt. Nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar