Susnet

2007-07-20

Fortsatt 66-moddning

Ändrade mig efter lite mer testande till att köra luft i vänsterbenet istället. Av någon anledning påverkades kompression/retur negativt av lufttrycket i högerbenet med mer stiction och ett litet missljud vid vändningen från kompression till retur som följd. Fråga mig inte varför... Så nu är det fjäderkraft (stål+luft) i vänster ben och dämpning (kompression+retur) i höger ben. Hittade även en gammal (10+ år) flaska med silkondämparolja från tiden jag tävlade i miniracing. 40wt var lagom tjock och fin att slänga mellan packbox och oljetätning på gaffeln. Smoooth! Oljan är extremt temperaturstabil och silikonet trollar bort allt vad stiction heter. Om det inte vore för att den är så astronomiskt dyr och svår att få tag på skulle jag kört den i både gaffel och dämpare. Flaskan jag hittade innehåller ca en deciliter och om jag minns rätt kostade den en och en halv hundralapp. I början av nittitalet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar