Susnet

2008-01-04

Nytt år

Som brukligt är i början på ett nytt år summerar även jag det gångna cykelåret.
  • 2007 bjöd totalt på mindre riktig skogscykling än på många år. Så kan det gå som småbarnsfarsa.
  • Början på cykelåret var däremot bra med bättre förutsättningar för cykling, mindre snö och inte så kallt, än ett normalt år. 2008 startar på samma sätt :-)
  • Jag har träffat flera nya cyklande bekantskaper. Tack Magnus, Robert, Tomas och alla jag glömt.
  • 2007 har varit miserabelt på fotofronten. Skärpning utlovas.
  • Kanis besöktes ett antal gånger. Ett naggande gott litet berg.
  • En pump/hoppbana dök upp nära där jag bor. Mycket skoj och lärorikt (och smärtsamt), särskilt efter att lämpligare verktyg införskaffats...
  • ...den femte cykeln, en Specialized P.2 cr-mo som pronto pimpades upp en del.
  • Som brukligt åkte jag till Åre under Mayhem-festivalen. Lite annorlunda än tidigare år men trevligt ändå med lite storbergscykling.
  • Den mesta cyklingen har nog skett till/från jobbet. Det kanske låter trist men ni som läser här regelbundet (jo, jag håller koll på er och vet att ni finns) vet att i min värld är det skogscykling som gäller till jobbet, alltså inte trist alls.
Mål för 2008 har jag inte direkt några, men jag ska försöka fortsätta bli en bättre allround-cyklist. Och det viktigaste förstås, ha skoj på hoj. Som alla borde :-) Och just det ja, komma ihåg kameran ska jag också...

1 kommentar:

  1. Japp... Småbarnsfarsalivet bjuder inte på några större utsvävningar på någon fritidsaktivitetsfront, men det är ju helballt att hänga med grabben med.

    Lite avis på din jobbpendling när jag själv ligger och nöter asfalt inne i Sthlm, fyy fan vad trist.

    SvaraRadera